Cestování a cestovatelé online CESTOVÁNÍ ONLINE
cestopisy, fotky, diskuze a informace pro cestovatele

left right
nic
Blízký východ 2003
Stopem přes Balkán a Turecko do Sýrie a Jordánska, zpátky (snad) letadlem z Izraele. Na 6 týdnů, s minimálními náklady.
11-04-2006 - Tak jsem opět v Mandalay, kde začne pozítří Vodní festival. Během něho se všichni veselí, nefunguje doprava ani inernet. Ale nějaké články snad pošlu ještě zítra :-) Jindra

Můžete se přihlásit k odběru této cesty. ( RSS )
Reportáže
Strana z 3 | Předchozí strana Další strana | Opačné pořadí
Publikováno: 9-08-2003, autor Marie Kolářová

Před odjezdem...

Jak jsme sháněli víza a další zákulisní informace z přípravy cesty.
Letos jsme s přípravami začali relativně pozdě – nemáme tedy načtenu beletrii jako vloni arménskou, ale hádám, že se syrská a jordánská literatura se do češtiny překládají...

Publikováno: 16-08-2003, autor Marie Kolářová

Cesta do Istambulu (2. - 5. den)

Tak jsme v kýženém Istambulu. Po 4 dnech ve vedru a prachu cest už jsme sprchu vyhledali s nadšením, což je pozoruhodné zejména u Jindry.
Důkaz, že už ježdění po Balkáně bylo dost a od příště už budeme lítat. To Jindra slíbil hned třikrát, poprvé v rumunském vlaku, podruhé v Bukurešti na nádraží a po třetí v...

Publikováno: 22-08-2003, autor Jindřich Šaršon

První dojmy ze Sýrie (6. - 7. den)

Po 1500 km přejezdu Turecka jsme štastně dorazili do Syrské arabské republiky. A zatím jsme nadšeni.
Po jednom dni v Istambulu a značném odlehčení našeho rozpočtu jsme se rozhodli, že pojedeme bez větších zastávek do Sýrie. Benzín je letos v Turecku docela drahý (1 l nafty asi 30...

Publikováno: 22-08-2003, autor Marie Kolářová

Nejstarší město na světě - Aleppo (8. - 10. den)

Nekonečné trhy, středověká citadela a spousta setkání s zajímavými lidmi. To vše a mnohem více nás potkalo během dvou dnů v Aleppu.
Hotýlek, ve kterém jsme se zabydleli, se nám čím dál víc zamlouvá. Při usínání pod točícím se větrákem, který aspoň mírně víří horký vzduch, sice slyšíme zpod oken...

Publikováno: 23-08-2003, autor Marie Kolářová

Výlet do Russafy (11. den)

Po třech dnech příjemně strávených v otevřené náruči Aleppa jedeme na poznávací výpravu do Russafy, jednoho z pouštních ¨dead cities¨.
Při hledání autobusu, který by nás těch 200km svezl, jsme se ptali kolemjdoucích a většinou z toho vzešly úsměvné scénky, kdy se kolem nás vytvořil chumel asi dvaceti lidí a když...

Publikováno: 26-08-2003, autor Jindřich Šaršon

Na arabske svatbe (12. den)

Přesně dle hesla ¨neodmítej žádnou nabídku¨ jsme se dostali na vesnickou svatbu.
Ráno opouštíme starobylé město Rassafa s plánem podívat se na další památky nedaleko Al Thaura - města vystavěném v 70. letech ¨na žlutém písku¨ (podobě, jako se u nás staví...

Publikováno: 29-08-2003, autor Jindřich Šaršon

Cesta přes syrské hory (13. - 14. den)

I když by každý čekal v Sýrii spíše poušť, podél Středozemního moře se tyčí pás relativně živých a hlavně chladných hor.
Po další noci strávené v Aleppu vyrážíme ráno na vlakové nádraží, protože se chceme přesunout ke Středozemnínu moři a jízda vlakem patří dle místních k vyhlášeným...

Strana z 3 | Předchozí strana Další strana | Opačné pořadí
Cestomaniak - server pro cestovatele - (c) Jindra Šaršon :: o serveru :: o autorech :: inzerce :: napište nám :: ISSN 1214-2743 ::  RSS